Статьи

Результати вступної кампанії – 2019: чи буде задоволено попит роботодавців

Згідно зі статистикою Міністерства освіти та науки України, найбільшою популярністю серед абітурієнтів цього року користувались такі спеціальності, як «Філологія», «Право», «Менеджмент», «Комп'ютерні науки» та «Середня освіта». Порівняння з результатами вступної кампанії – 2018 показує: переваги майбутніх студентів змінилися незначною мірою. Можемо зазначити те, що з п'ятої на четверту позицію піднялася спеціальність «Комп'ютерні науки», але загалом список найпопулярніших напрямів навчання залишився таким самим.

А от запити роботодавців виглядають іншим чином. Найбільшим попитом користуються IT-фахівці (на них припадає 15% усіх розміщених протягом 2019 року вакансій), спеціалісти з продажів (14%) та маркетингу (9%), адміністративний (6%) та виробничий персонал (6%).

Результати вступної кампанії – 2019: чи буде задоволено попит роботодавців

Такі відмінності між уподобаннями абітурієнтів і фактичними потребами роботодавців є передумовою дисбалансу попиту та пропозиції на ринку праці України. Однак тут варто враховувати той факт, що велика кількість пошукачів цікавиться роботою не за фахом навчання. Так, згідно з опитуванням, проведеним кілька років тому серед користувачів порталу hh.ua | grc, зовсім в іншій сфері працюють 44% респондентів, ще 20% лише частково пов'язані з отриманою спеціальністю. Говорячи про причини такої ситуації та перекваліфікації, більшість респондентів заявляли про проблеми з пошуком роботи. А згідно з опитуванням, проведеним у 2016 році серед користувачів порталу hh.ua | grc, серед тих, хто не працює за фахом, найбільше експертів природничих і гуманітарних наук, педагогів.

Результати вступної кампанії – 2019: чи буде задоволено попит роботодавців

Аналіз бази резюме підкріплює припущення про дисбаланс (теперішній чи майбутній) на ринку праці за певними профсферами. Так, серед претендентів студентського віку (18-22 років), що шукають роботу в профсфері «Початок кар'єри», популярні спеціалізації «Інформаційні технології, Інтернет, Мультимедіа» (15% усіх розміщених резюме у відповідній категорії), «Продажі» (14%), «Адміністративний персонал» (11%), а кожне десяте CV було розміщено в спеціальностях «Мистецтво, Розваги, ЗМІ», «Маркетинг, Реклама, PR». А от виробничі, аграрні та робітничі спеціальності тощо не попадають в поле зору молодих спеціалістів.

Результати вступної кампанії – 2019: чи буде задоволено попит роботодавців

ТОП-10 професій майбутнього та лайфхаки для успішного резюме і співбесід:

У випуску про:

  • Вступна кампанія-2019: чим спричинені відмови вступників від бюджетних місць?
  • Чи відповідає система освіти – ринку праці та які професії у ТОП-10?
  • Чи є гендерна нерівність та попит у факультеті політології?
  • Рейтинг працівників, які працюють не за спеціальністю
  • Які вакансії є конкурентними на ринку праці?
  • Час «міленіалів», чим вони відрізняються від минулого покоління?
  • Лайфхаки для успішного резюме та вдалої підготовки до співбесіди
Вакансии дня

Комментарии