СтатьиПартнерский материал

Корпоративна мотивація, або Як обирати подарунки робітникам

Подарунок – це дуже корисна штука, яка робить приємно усім. Без винятку! Так, звучить трохи категорично: мовляв, як же так, я витратився, а мені ще з цього зиск? Аби переконатися, лишень на хвилину згадайте вираз обличчя людини, в руках якої раптово опинився якийсь невідомий пакуночок: такий, знаєте, перемотаний стрічкою та в яскравому папері чи щільному пакеті (щоби не видати інтригу). Настрій вже піднесений, а блиск в очах видає передчуття сюрпризу. І це отримувач ще навіть не розгорнув того пакунка, тільки в руках тримає: що там – невідомо, а радість наче як в дитинстві.

Виглядає як магія, хоча насправді це досить зрозуміла реакція на приємні несподіванки. А от вміння робити презенти так, щоб іншому добре і собі не в мінус – це вже справжній skill. Особливо, якщо мова йде про корпоративні подарунки чи то у затишному колективі малої компанії, чи у корпорації зі своїми правилами ділового етикету.

Яка з того користь?

Укріплення «корпоративного духу». Практика ділових презентів використовується як один з методів корпоративного заохочення, на кшталт «тімбілдінгу» і святкування різних внутрішніх подій компанії. Сюди навіть можна зарахувати смачнюче печиво на кухні (яке всі наминають під час обідньої перерви). Секрет ефективності полягає у створенні відчуття спільності: коли ми робимо щось разом, то стаємо схожими за поглядами та смаками. Це також дає відчуття певної єдності, бажання йти до однієї мети (принаймні з печивом це спрацьовує завжди).

Формування робочої мотивації. Різке падіння робочих показників може мати різні причині, інколи досить банальні. Наприклад, не сезон – всі трошечки розслабилися.

Як підбадьорити колектив? Замість впровадження штрафних санкцій за недотримання дедлайнів придбайте корисні для робочого процесу штуки типу канцелярії. Якісні планери та калькулятори – це добре. Ще краще, якщо вони зроблені в оригінальному дизайні, заразом і настрій піднімають (помічено, що ручки з Бетменом на діловій нараді значно послаблюють атмосферу загальної напруги).

Корпоративна мотивація, або Як обирати подарунки робітникам

Або як, наприклад, навести лад в колективі, де між робітниками давно і з невідомої причини пробіг чорний кіт? Придбайте символічні «об’єднуючі» презенти з приводу будь-якої дати чи свята. Важливо, щоби вони були рівноцінними; найкращий варіант – однакові речі, які відрізняються хіба що за кольором.

Підвищення лояльності. Цей пункт витікає з двох попередніх і допомагає продемонструвати дбайливе ставлення до всіх загалом, а також цінність кожної людини в контексті цілої команди. Відомо, що гарний робітник – задоволений робітник. Допомагає розуміння факту, що шеф не тільки керує, але й допомагає, піклується та будує атмосферу комфорту.

Як цього досягти? Підібрати не тільки корисні гаджети, але й речі для душі. Як-то живі рослинки на столі: замість звичайних кактусів подаруйте квіточки у дерев’яному екокубі чи у більш креативному форматі консерви. Навіть банальний олівець може бути «з родзинкою», а точніше – з насінням.

Корпоративна мотивація, або Як обирати подарунки робітникам

Але що як ви опинились у ситуації вибору корпоративних подарунків не з власного імпульсивного бажання, а тому що "треба"? Велика спокуса відкупитись черговим подарунком, який якнайшвидше відправиться у дальню шухляду. Але тоді це просто марнування коштів і часу - ні лояльності, ні мотивації, ні емоцій.

З цього приводу маємо одну пораду від інтернет-магазину креативних речей SuperPupers: навіть буденний предмет по типу горнятка може бути фантастичним подарунком. Тут вирішальну роль грає не форма, а зміст. Наприклад, горнятко з Гусьом "Главний сєкрєт успєха - в сєкретє" або з натхненним написом - це якісно інший рівень. Саме дизайн створює цінність і “вау”-ефект, робить подарунок унікальним, яким хочеться користуватись щодня із задоволенням.

Корпоративна мотивація, або Як обирати подарунки робітникам

Сила брендування

Коли мова йде про корпоративні подарунки, найперше, що спадає на думку — звичайно, брендування. Варіантів подарунків, на які можна нанести логотип, безліч. Ми розповімо про найцікавіші, розділивши їх за 3 критеріями.

1. Практичні подарунки

Термокружка: спеціальна герметична чашка з ефектом зберігання тепла точно знадобиться в офісі (можна не відволікатися від цікавої роботи, бігаючи до мікрохвильовки для реабілітації замерзлої кави), а також в побуті або під час швидкої ранкової прогулянки з собакою.

Павербанк: зовнішній акумулятор – надзвичайно корисна штука, яку власник буде брати туди, де знадобиться телефон. Тобто усюди. Реклама зайвою не буває.

Корпоративна мотивація, або Як обирати подарунки робітникам

2. Креативні подарунки

Постер на стіну: не зовсім звична, але дуже ефективна мотивація. В офісі з прикольними плакатами на стінах працювати набагато веселіше, особливо якщо у вас творчий колектив.

Настінний годинник із вінілової платівки: особливо припаде до душі прихильникам вінтажних речей. Це точно не універсальний подарунок, але якщо потрапить до “своєї” людини, захват гарантований.

Корпоративна мотивація, або Як обирати подарунки робітникам

3. Бюджетні подарунки

Печиво з передбаченням: загорнутий у яскраву стрічку презент з передбаченнями викликає неабияку цікавість, ще й добре смакує.

Підставки під горнятка: симпатичні декоративні штучки для створення затишної атмосфери в офісі або вдома (до того ж, робочі столи любителів чаювання перед монітором довше залишаться в порядку).

Можна розробити індивідуальні дизайни, або ж забрендувати вже готові вироби. Але, головне у брендуванні - цінності компанії і здорова корпоративна культура. Якщо люди приходять на роботу із задоволенням і дійсно відчувають себе частиною спільної справи, тоді речі із символікою компанії будуть для них щось важити.

І наостанок – пара рекомендацій щодо презентації обраних подарунків. Пам’ятаєте перший абзац про таємничий пакуночок? Так от, навіть звичайна коробка зі стрічкою чи крафтовий папір (не кажучи вже про кольорову упаковку і тематичні принти) – це ж насправді дрібнички, але вони помножують враження від отриманого презенту в кільканадцять разів.

Вакансии дня

Комментарии